#693


kadang kadang bila aku fikir pasal masa hadapan, aku jadi takut.

takut dengan masa depan?

aku cuma tak dapat nak bayang, apa yang akan aku jadi dalam masa lima enam tujuh lapan sepuluh tahun dari sekarang. macam mana aku. dan aku sendiri masih kabur aku nak jadi apa? aku tak tahu macam mana aku nak capai segala cita-cita, impian aku. aku tak pasti gaya macam mana aku nak ubah hidup aku. aku tak pasti semua benda tu. aku masih kabur.

hidup memang penuh dengan ujian dan dugaan. aku membesar sampai sebesar ini dengan penuh dugaan dan ujian. aku jadi dewasa dengan ujian dan dugaan. aku menangis dengan ujian dan dugaan. aku jadi matang dengan dugaan. ujian dan dugaan tak pernah serik datang.

...Allah tidak memberi kesusahan seseorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya. [Al-Baqarah: 286]

tapi kadang kadang aku fikir kenapa semua benda ni mest jadi dekat aku? why did all the worse things happen to me? why? im no robot. kadang kadang sampai fed-up dengan benda keliling. fed-up dengan diri sendiri. fed-up dengan orang lain. fed-up nak tidur malam sebab takut nak jumpa hari esok. takut nak go through dengan ujian dan dugaan yang akan datang. God, ze need you :'(

everything is fated. dan setiap apa yang Allah dah takdirkan itu adalah yang terbaik untuk setiap hambaNya.

I know. I believe. Have faith.

No comments:

Post a Comment