aku dan dia

aku dan dia berbeda.
berbeda dari segi jantina.
aku simpan kenangan kami.
simpan tiket pergi Johor dalam purse.
simpan tiket wayang kami dua dalam purse.

tapi walaupun kadang kadang dua dua
perangai separuh anak anak
tapi aku tahu
dia saja yang boleh masuk dengan aku
dia saja yang boleh terima aku macam mana
dia saja yang boleh terima aku marah marah
dia saja yang boleh terima aku menggedik
dia saja yang boleh aku buat lawan cakap
dia saja yang aku boleh guna gua lu bila cakap
dia saja yang pegang barang aku bila shopping

kami shopping sama sama
kami masuk kedai buku sama sama
kami makan sate sama sama
kami buang phamplets sama sama
kami minum mineral water sama sama
kami bergaduh sama sama
kami berjalan sama sama
kami menghadap pantai sama sama
kami menulis sama sama

kadang kadang
kami bercakap tersama sama

aku harap lepas ini
kami mampu redah hidup sama sama
kami mampu jalan kaki sama sama
kami mampu tarik nafas sama sama

No comments:

Post a Comment