Bila waktunya sudah berakhir


Hmm tak apa. aku tahu Allah itu maha adil lagi seadilnya. Allah tahu apa yang kau buat, apa yang aku buat. Allah nampak. Allah tahu apa yang ada dalam hati kau, dalam hati aku.

Kau tak takut dengan karma?

Aku sangat percaya dengan karma. dan aku percaya satu hari nanti kau akan rasa apa yang aku rasa. rasa pedih hati ini. rasa perit kena tipu hidup-hidup. rasa kena pijak-pijak. rasa di maki. aku tak ada dendam, tapi aku tahu Tuhan itu Adil, aku minta Tuhan bagi kau rasa apa yang aku rasa ni.

Aku mengalah. aku sabar.

Untuk setiap salah dari diri aku, aku minta maaf. dan yang pasti kita tak akan mungkin macam dulu lagi. aku tahu kau pasti tersenyum dengan pengunduran diri aku ni. dan sekalipun kita bersama, kita tak akan pernah bahagia.

 Dan akhir sekali, untuk Ramadhan ini dan Syawal yang bakal datang, ampun dan maaf untuk segala-galanya.



tolong pergi jauh 

2 comments: