Mantan-ku


buat sang mantan-ku,

apa khabar?
masih kau ingat lagi siapa aku?
aku yang pernah duduk dalam hati kau..
mungkin tak terkesan di hati kau, tapi di hati ku..
masih tercalit rasa kasih dan sayang itu..

aku mungkin keras hati..
tapi aku perempuan biasa..
yang sudah terbiasa dengan perangai kau itu..
aku perempuan biasa,
kamu faham nggak?

aku tahu kau masih menyimpan perasaan..
dengan sms yang berbaur kerisauan..
bertanya :-
sudah makan?
sihat?
hari ini buat apa?
dengan siapa?
rindu kamu nggak?
ada mana mana lelaki kacau?
ya, aku faham..
iya nya terkesan di hatiku..

tapi kamu tahu betapa sakitnya menanggung perasaan ini?
kamu tahu betapa SAKIT nya rasa ini?
aku tahu kau dah cukup KUAT untuk semua ini,
tapi bukan aku.

aku pinta,
kamu pergi la..
buat sementara ini..
jangan di risau lagi aku..
tempoh 365 hari itu sudah cukup,
untuk kita menilai diri kita sendiri..
untuk lihat di mana salah kita..
untuk rasa rindu..
untuk rasa kasih..
untuk rasa sayang.
untuk rasa cinta..

kita perlukan masa.
dan saat kau membaca ini, yakinlah aku juga sedan merinduimu..
tapi aku simpan..
jauh di sudut hati,
aku ingin kembali..
tapi....
aku takut terluka lagi..

kamu pergilah.
kau percaya nggak pada jodoh?
kita berserah lah..

No comments:

Post a Comment