sakit tapi kena kuat

jujur dari hati yang paling dalam sekali, yang dia tak suka kondisi sebegini rupa. tapi dia kuat. dia kena kuat untuk terima ketentuan ini walaupun sakit. bila orang tanya dia ok tak? happy tak? sejujur jujurnya dia akan cakap ok, happy. tapi tidak dalam hati dia. dia memang tak happy dengan life sekarang. walaupun keluar ketawa gegak gempita sekali pun, hati dia tetap terluka. tapi dia tahu dia kena bersyukur dengan apa adanya, kena bersyukur dengan benda yang dah ada depan mata.

dia dah selalu rasa sakit dan kali ini rasa sakit itu datang kembali mencengkam dada. tapi kena kuat untuk bahagiakan balik diri dia yang selalu terluka itu. dia nampak yang bila dia sakit, tak ramai yang datang hulur tangan nak bantu. yang ada cuma sekadar melihat tanpa sedikit rasa belas. sialan. tapi dia tahu dengan rasa sakit bisa itu dia jadi kuat. hati dia jadi hati besi. jadi kuat nak hadap keluarga. jadi kuat nak hadap Tuhan. 

dan dia pasti sepastinya yang dia tak akan jatuh buat kali kedua. kerna luka jatuhan pertama itu masih belum sembuh sepenuhnya. dia tak akan tumpas lagi dengan setan durjana setan sial. tidak akan. 

dia perempuan. dia kuat. dia tahu Tuhan sentiasa dengan dia. dia ada dua belah tangan untuk kesat air mata dia. dia ada dua belah kaki untuk dia berdiri kukuh menghadap benda di hadapan. dia perempuan besi itu. dia perempuan kuat itu. dan dia bahagia dalam kesakitan.

No comments:

Post a Comment